2015. január 26., hétfő

1126. Húdié!




12 megjegyzés:

  1. Lassan újra kell olvasnom az elejéről. Annyi minden ugrik be hirtelen, de minden hiányos.
    Ja, ha valaki nem akarná keresgélni mit jelent: 蝴蝶 (húdié) vagyis lepke.

    VálaszTörlés
  2. Az nem lesz könnyű, mert csak 530-ig van fent, és abból is hiányoznak a hosszúk. Egyébként ha jól emlékszem, Ping egy sárkány, de azt már nem tudom hogy került oda.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kínai illegális bevándorló, ha jól emlékszem.

      Törlés
    2. Lehet, hogy összekevertem azzal, amikor Róka vak, és az aluljáróban találkozik egy sárkánnyal? Aztán a sárkány a konyhában szalonnát süt, vagy ilyesmi.

      Törlés
    3. Ja, az Ping volt, ha jól emlékszem.

      Törlés
  3. Őszinte leszek veletek, és elmondom, hogy állunk jelenleg.
    Vigyázat, dagályos kitárulkozás következik!

    1/2

    A Sziluettet 2007-ben, mindössze 16 (vagy 17... franctudja) suttyó kis vidéki gimnazistaként kezdtem el készíteni. Aztán a legnagyobb meglepetésemre elkezdtétek szeretni. Ami a kis egómat rendesen simogatta, és egyfajta presztízst csináltam belőle, hogy szórakoztatom a közönségemet, és nyíltan magamra aggattam a "Magyarország leggyakrabban frissülő képregénye" címkét, amit aztán többé-kevésbé sikerült is tartogatni. Volt időszak, hogy minden nap volt fenn képsor, de hát lássuk be: művészileg nem kellett megerőltetnem magam. Összehasonlítva egy normális, tényleg rajzolva készült webképregénnyel, ebben szinte nincs meló.

    Aztán egyre többet és többet akartam. Epikus, hömpölygő, hatalmas monstre-képblokkokat kezdtem el csinálgatni "hosszúak" címén. Ez persze több volt, mint amire valóban képes voltam, ahhoz meg egyszerűen - lássuk be - lusta és szétesett voltam, hogy folyamatosan előre dolgozzam, és időpontra fenn legyen, és haladhassunk a képsorokkal. Ezért aztán a "leggyakrabban frissülés" helyett jöttek ilyen 1-2-3 hónapos fennakadások, amiken úgy igyekeztem enyhíteni, hogy épp feldobtam annyit, amennyi kész volt a hosszúakból.

    Aztán jött a freeblog-halál. Egyrészt már megint egy ilyen lukban voltam, az 1100-as képsorral, másrészt meg az életem épp kezdett szétcsúszni. Ezt nem részletezem, a lényeg csak annyi; amikor szembesültem vele, hogy minden elszállt, egyszerűen nem volt erőm ahhoz, hogy morzsánként szedjek össze mindent, és az alapjairól építsem fel újra a "birodalmat."

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 2/2

      A blog.hu-ra volt blogexport lehetőség. Csakhogy: amikor technikai-analfabéta tinédzserként elkezdtem csinálni, az első néhányszáz képsort Photobucketről tettem át. Hogy mért? Mittomén. Gyökér voltam.
      Így a bejegyzések megjelentek ugyan az új blogban, de képek nem voltak benne. Azokat újra le kellett tölteni a Photobucketről, és egyenként berakni újra. Ez az, amihez se türelmem, se lelkierőm nem volt. Azt nem mondom, hogy időm sem, mert az ordas nagy hazugság lenne.

      Az elmúlt éveket egyfajta katatonikus, tetszhalál-állapotban töltöttem. Időm az volt, mint a tenger, csak értelmét nem láttam semminek. 17-től 22 éves koromig az egyetlen, amit érdemben fel tudtam mutatni az életemben, annyi volt, hogy csinálok egy hülye webképregényt a netre. Így határoztam meg önmagam, erre épült az egész önképem. Elszállt, és ha ez nincs, semmi nem vagyok.
      Ssssssszopás.

      Darabokból gereblyéztem össze magam. Nem mondom, hogy minden rendben, de eljutottam néhány felismerésig.
      - Nem kell, hogy a Sziluett feltétlenül csak egy "hülye webképregény" lehet. Használhatom arra, hogy rámutassak pár engem érdeklő dologra. Önkifejezési forma lehet, amire - attól tartok - mostanában igen nagy szükségem van.
      - A Sziluett nem csak az enyém, hanem az olvasóké is, akiknek lehet, hogy többet jelent, mint én azt gondolnám. A kitartásuk, és az érdeklődés, amit az ötleteim iránt mutatnak, tiszteletet érdemel, márpedig én ezt nem adtam meg nekik.

      Úgy döntöttem, folytatnom kell.

      Ami a technikai vonatkozást illeti:
      - A blogspot.hu-ra érkezve elkezdtem a blogtárba felnyomni a képsorokat. Azonban mivel a régiek fosfelbontású .jpg szarok voltak, elkezdtek pixelek hiányozni. Lyukas buborékok, meg ilyenek. Úgy tűnik, a Picasa összébb nyomta a felbontást, ezt meg a régi csíkok nem viselték el. Ráadásul sehogy sem tudtam megegyezni vele, hogy normálisan jelenítse meg a hosszú képsorokat.
      - Ennek ellensúlyozásaképp átmentem az Imgurra, ami elég jó megoldásnak tűnt, egészen addig, amíg rá nem jöttem: az ingyenes verzió csak 250 képet engedélyez, aztán amint feltöltesz egy újat, elkezdi törölni a régieket. Mivel ezt a számot túlléptem, az elsőként feltöltött csíkok eltűntek. Ezért van, hogy jelenleg nem látszanak a hosszúak.
      Úgy tűnik, nincs más megoldás, mint a zsebembe nyúlni, és fizetni valami szolgáltatónak, mert ennyi képnél nincs ingyenes solution. Csak ettől még mindig ódzkodom, mert noha már sikerült anyagilag eljutni oda, hogy enni azért tudjak rendesen, de még mindig van bennem egy pszichológiai gát, ami megakadályozza, hogy olyasmire is költsek, ami nem szorosan a mindennapi szükségletek kielégítéséhez kapcsolódik. Az imgur-protagság pont ilyen. Ezen túl kell lépnem, mert azért az az ötezer forintnyi dollár, vagy hogy, azért most már nem tesz tönkre anyagilag.

      Ami lesz:
      - Folyamatos frissülés, de lassabb ütemben.
      - Valahogy megoldom az archívumot, de az lassacskán fog csak fölcsorogni, mert ez elég nagy mennyiségű munka.
      - Píszendlávendshit.

      Ami nem lesz: HOSSZÚ KÉPSOROK.

      Törlés
  4. Szia Ross!

    Köszi az infókat.
    Nem lenne egyszerűbb venni egy tárhelyet, és felrakni egy wordpresst? Van olyan szolgáltató, ahol évi 2900 Ft a tárhely, és még fel is teszik neked a wordpresst ingyen. Úgy számolom, hogy 1 GB helyre több mint 20000 kép elfér, az elég lenne egy darabig.
    És a Sziluett nem hülye webképregény!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudtam ilyen lehetőségről, de tájékozódom, köszönöm. :)

      Törlés
    2. Alternatívaként csinálhatsz egy Dropbox account-ot(ami tök ingyenes), feltolod oda a képsorokat aztán onnan linkeled be őket.

      Törlés
    3. Üdv!
      Nem SPAM, sima ajánlás, mert van tapasztalatom webtárhelyekkel.
      Szóval Ross, nézz rá a dataglobe.eu oldalra. Kicsit komolyabb és havi díjas (1290+ÁFA a legolcsóbb dinamikus tárhely [vagyis van például PHP támogatás]), de ha van rá kereted, megéri. Én több évig használtam ott tárhelyet Drupallal (domaint is lehet regisztráltatni [a sziluette.hu egyébként szabad :) ]), sose volt gondom, ráadásul rendszeresen lementik a teljes oldal tartalmát, amikből bármikor vissza lehet állítani egy korábbi állapotot, ha valami gond lenne (például feltörik az oldalad).
      Csak arra kell figyelni, hogy nettó árakat írnak ki mindenhol, az ÁFA még rájön a végösszegre. De ár/érték arányban szerintem az élben vannak. Én csak azért migráltam el onnan, mert kellett Django és egyéb keretrendszerek támogatása is a szolgáltató részéről, ami nem épp gyakori.

      Törlés
    4. Köszönöm Korvin, utánanézek.

      Törlés